ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τετάρτη 10:00-20:00
  Πέμπτη - Κυριακή 10:00-17:00
  Δευτέρα & Τρίτη κλειστά

Η Κυπριακή Συλλογή

Εξερευνήστε τη Συλλογή

Τίτλος έργου / Ονομ. αντικειμένου
Καλλιτέχνης / Δημιουργός
Χρονολογία (YYYY)
Αρ. αρχείου Λ.Π.
Τεχνικές
 

Μύκονος



Michael Michaeledes (1923-2015)
Μύκονος
μελάνι σε χαρτί
AGLC 768 @ A.G Leventis Gallery
Share this:
About the artist

Σπούδασε καλές τέχνες και αρχιτεκτονική στην Ιταλία και στην Αγγλία. Από το 1955 ζει μόνιμα στο Λονδίνο, όπου εργάζεται κυρίως ως εικαστικός δημιουργός. Το ταλέντο του αναγνωρίστηκε από τα μαθητικά του χρόνια. Με τη βοήθεια του δασκάλου του, Α. Διαμαντή, άρχισε να ζωγραφίζει από νεαρή ηλικία. Εμπνέεται τα θέματά του από το τοπίο και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων της Κύπρου. Πολύ γρήγορα, γύρω στο 1952, άρχισε να εγκαταλείπει την αναπαραστατική τέχνη και να στρέφεται σταδιακά προς την αφαίρεση. Η έρευνα του Μιχαηλίδη ως προς την αφαίρεση κινήθηκε στην αρχή σε δύο άξονες: στην αφαίρεση που έχει ως αφετηρία την οπτική πραγματικότητα και σε αυτή που ξεκινά από διανοητικές διεργασίες. Και στις δύο περιπτώσεις, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται στον ρόλο του φωτός ως γενεσιουργού στοιχείου της φόρμας, του χρώματος και του όγκου. Στη συνέχεια θα συμπεριλάβει στις εικαστικές του αναζητήσεις και τον χώρο – συντονίζοντας τις προσπάθειές του με αυτές των μινιμαλιστών. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, θα αφοσιωθεί στη δημιουργία ανάγλυφων γεωμετρικών και ρυθμικών κατασκευών, τεντώνοντας τον καμβά, χωρίς χρώμα ή άλλη προετοιμασία, σε ξύλινα τελάρα. Έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει πολλά κτήρια και κατοικίες σε όλο τον κόσμο (Warehouse, Λονδίνο, έπαυλη Rothschild, Κέρκυρα κ.ά.), ενώ έχει διακριθεί με πολλά βραβεία για το ζωγραφικό του έργο (Europe Prize for Painting, Οστάνδη, Βέλγιο, 1971) κ.ά. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές εκθέσεις (ξενοδοχείο Forest Park, Πλάτρες, 1953• Leicester Galleries, Λονδίνο, 1959, 1962• Trastevere, Ρώμη, 1961• New Gallery, Μπέλφαστ, 1963, 1967• Hamilton Galleries, Λονδίνο, 1966• Il Bilico, Ρώμη 1967• Arte Centro, Μιλάνο, 1967• Swart, Άμστερνταμ, 1968• Il Salotto, Como 1969• Triade, Τορίνο, 1969• Il Giorno, Μιλάνο, 1969, 1971• SM 13, Ρώμη, 1970• Pourquoi Pas, Γένοβα, 1970• Stefanoni, Lecco, Como, 1970• Arnolfini, Bristol, 1972• Annely Juda Fine Art, Λονδίνο, 1972, 1975, 1989, 1995• Μπιεννάλε Βενετίας – με την Α. Λιμπεράκη, 1976• Painting Box, Ζυρίχη, 1977• Oliver Dowling, Δουβλίνο, 1977• Octagon, Μπέλφαστ, 1977• Juda Rowan, Λονδίνο, 1982• Galerie De Sluis, Leidschendam, Ολλανδία, 1985• Jean-Pierre Haik, Παρίσι, 1989• Weihergut, Σάλτσμπουργκ, Αυστρία, 1990• Emilia Suciu, Γερμανία, 2001• γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου, Θεσσαλονίκη, 2002• Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο, Λευκωσία, 2012) και έχει πάρει μέρος σε ομαδικές (Leicester Galleries, Λονδίνο, 1960• Trastevere, Ρώμη, 1961• Hamilton Galleries, Λονδίνο, 1963• Oxford Gallery, Οξφόρδη, 1968• Μπιεννάλε Acireale, Σικελία, 1969• Μπιεννάλε Bolzanno, Ιταλία, 1969• Le Soleil dans la tête, Παρίσι, 1970, Triade, Τορίνο, 1970• Il Giorno, Μιλάνο, 1970, 1971• Annely Juda Fine Art, Λονδίνο, 1970, 1985• Il Salotto, Como, 1971, 1973, 1975• γκαλερί Δεσμός, Αθήνα, 1973• Piazza Domenicani, Bolzano, Ιταλία, 1973• La Tavolozza, Bergamo, Ιταλία, 1974• Contemporary Art Society, Λονδίνο, 1975• Studio Arti Visive, Matera, Ιταλία, 1975• Loyse Oppenheim, Nyon, Ελβετία, 1977, 1979• Camden Arts Centre, Λονδίνο, 1981• Flaxman Gallery, Λονδίνο, 1988• Κέντρο Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας Ρεθύμνης, 1997• Emilia Suciu, Στρασβούργο, 1999, 2001 κ.ά.).  Έργα του βρίσκονται στη Municipal Gallery, Δουβλίνο, στο Arts Council of Great Britain, Λονδίνο, στο Museo de Arte Contemporaneo, Καράκας, Βενεζουέλα, στο Museo de la Solidaridad, Σαντιάγο, Χιλή, στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Σεούλ, Νότια Κορέα, στο McCrory Corporation, Νέα Υόρκη, στο I.T.M. Corporation, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Κυπριακής Τέχνης στη Λευκωσία, στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου στην Αθήνα, Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη κ.α.

More paintings of the artist
© Copyright © 2024 A. G. Leventis Gallery  |  Terms of Use